fredag 6 januari 2017

Ensam igen då

Vi kom i säng sent igår efter en mycket trevlig kväll med vänner. Ändå upp tidigt. Vår bil skulle hämtas hem efter lagats och hyrbil skulle lämnas igen. Dessutom behövde maken göra det sista med hans packning inför hans reda till sydafrika.
Upp till affären och handla lite gott till ensamkväll. Premiär för semla. Hittade denna megachokladboll på 1 kg! Usch kan inte vara gott.
Dessto godare blir min kväll. Förstår inte hur dibbelbild kom med och som vanligt vet jag inte hur man får bort den. Håll till godo.
Här packar darling för fullt och vi ska strax till tåget med han.
Det är svinkallat ute nu. Miljarders minusgrader känns det som. Tur man har braskamin som ger en skön värme i huset.
Katten ligger framför braskaminen på en fårpläd och jag i soffan finklädd i min teddyklädda onepiece och under en filt. 
Så här god kvällsmat fick jag( och sonen minus champagne då) som grädde på moset landade årets första semla ovanpå hummern i magen. Nu har jag värsta paltkoman :) mår som en prins. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar