lördag 28 januari 2017

Skövde fotbollsgala/ idrottsgala

Idag bar det så dags för vår lokala idrottsgala. Vi började med lite champagne mingel hemma innan.
Galans bästa: att familj och vänner ville göra oss sällskap.
Jättehärliga gänget.
Maken som var nominerad som enda individuella idrottsutövaren mot en fotbollskille och en handbollstjej. Fotbollskillen vann det lokala " Jerringspriset" det visste vi på förhand då staden är en handboll och fotbollstad. Sedan kan väl jag "bittertant" tycka att det var nästan bara priser i allt inom fotboll. Men visst det är ju många som utövar den sporten så det är ju inte konstigt egentligen. Men kalla det för forbollsgala då istället?
Arbetskamrater sitter här.
Celebs var det där med...ah en fd fotbollsspelare.
Proviant betyg : 3 av 5 möjliga. Hade tur vara först i buffekön. Har värsta bacillusk skräcken.
Där var maken på bild när det var dags för hans kategori " idrottare i världen"
Jag i min nya klänning. Gillade den. Sammanfattar kvällen med att det var så jä..la kallt att maken fick hämta ut min pälsjacka då jag frös så det gjorde ont. Flera satt med jackor på. Brr. 
Diss: kall lokal, bara fotboll/lagpriser, buffe, segt tempo
Hiss: att maken var nominerad, att vänner och familj ville vara med, speakern  Ida Björnstad var jättebra och Wiktoria Nilsson som sjöng bra. Ny klänning :) Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar