söndag 15 januari 2017

Röjdag

Idag har vi varit lite duktiga. Vi är annars väldigt bra på att skita i att göra " tråkiga" saker hemma som att städa... men ibland händer det. Om det var solen som gjorde det låter jag vara osagt. Men jag har börjat röja och städa ur garderober. Hemskt att hitta helt nya kläder med lappar kvar... men kul hitta dem nu iaf. Maken har nog varit strået vassar än mig. Han städar och sorterar ur garaget ( fast all "skit" därute är ju hans, förutom mitt kylskåp med champagne då ).
Han har dessutom bakat matbröd. Inte dåligt. Jag är nu nöjd med mitt dagsverke så jag tar fram min gamla merinofilt 16 år gammal men jag älskar den. Tyvärr har även mal älskat den genom åren då den legat nedpackad. Men svärmor har förtjänstfullt " HLR:at" filten så den är användningsbar igen. Den värmer så gott. Jag har även börjat lägga fram kläder till kursen jag ska på fre-lör på Bjertorp slott. Ska bli jättekul då min fd arbetskamrater också ska dit. En kul tradition denna kurs då vi 3 damer har mycket kul denna wekeend. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar