söndag 22 januari 2017

Städning pågår :)

Varit på återvinningsstationen nära oss. Varje gång är det någon lat idiot som slänger sin skit utanför som om det vore en allmän sopstation. Jag blir så förbannad över lata människor som inte kan ta sin skit till just sopstationen. Grr
Har städat lite idag, mest inre storstädning. Vilket jag gör 1-2 ggr/år. Jag går igenom mitt liv för stunden och tar ut riktningen. Bestämmer mig för var jag vill vara så jag vet vart jag ska. Sen tittar jag aldrig bakåt. Jag funderar, etiketterar,magasinerar,sorterar och gör mig av med sådant som inte fungerar. "Trasiga" saker som inte går att laga upptar bara onödig plats såväl i förråd som i ens huvud. Jag vet aldrig när det är dags för denna storstädning :) kommer bara som en vishet och så är den gjord. Har nog lättare för mental städning än fysisk städning tyvärr :) men samma sköna känsla infinner sig när det väl är gjort såväl i fysiska förråd som de mentala. Brukar ni också göra " mentala storstädningar?" Städning pågick även under en faktiskt skön promenad även om det inte var lika vårlikt idag som igår, var det ganska varmt för årstiden. Det bästa är att man börjat höra fågelkvitter igen. Snart vänner kan man sitta ute och grilla och njuta av solen utan en massa förfrysnings kläder på sig :)
Ja, veckans höjdpunkt får bli den annalkande lokala idrottsgalan. Maken blev ju överraskande en av kandidaterna för det lokala Jerringspriset " årets idrottare ute i världen". Han har varit nominerad en gång tidigare och då var det bara han och jag där som golfrepresentanter. Denna gången roligt nog ville några vänner och svärföräldrarna följa med. Kul. Det glädjer oss. Tillställningen har trevlig underhållning och kul mingla lite. Det gillar jag. Då vänner kör vi en ny vecka med nya möjligheter och chanser. Blir spännande att se vad den bjuder på. Vad kommer man att lära sig? Man lär sig något nytt varje dag. Ibland dyrköpt men förmodligen värt det. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar