måndag 9 januari 2017

Tack Ica för er färdiga matlagningsbox.

Maken borta och sonen och jag skittrötta på all take away.  Köpte detta färska sos matlagningskit för dumbies i köket ( som mig)
Allt är färskt, rikliga portioner är för 2 personer men sonen äter mycket ich ändå fick jag matlåda med mig. Ev kunde man kokat till lite mer ris för det räckte det inte till i min matlåda.
Idiotsäker beskrivning och jättegott en lärdom för mig: Improvisera Inte!! Slut. Punkt. Fick ju husmorsfeelings när maten puttrade i grytorna och "tänkte" visst är alltid mat lite "lama" i styrka och jag gillar starkt. Hittar en chilli i kylen lite snutsigt hackar jag upp dem så det blandas med de andra färska grönsakerna. Japp låt mig säga att det blev starkt nog. Fick inte ens rinnsnuva( jo en halvtimme efter avslutad måltid) för jag fick andnöd och sådan nästäppa efter första tuggan. Svetten värmde upp mig ( se slapp brasan) det brände och sved i hela ansiktet när jag rörde vid det fast jag faktiskt tvättade händerna även efter att jag hackat upp chilin on speed/från helvetet. Så dagens lärdom till mig freestyla Inte, du kan inte detta. Andas så hår husmorsattacken över och följ instruktionen :) så detta kommer jag köpa igen finns i olika smaker och så bra. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar