måndag 6 februari 2017

Gammalt kaffe och lite godis

Köpte kaffe på Ica Maxi Skövde i lördags. Väl hemma kollar maken bäst före datum: 01 10 2016 , tillverkat 1 år innan dess.  Bara åka upp och byta. Det var inget problem förutom att allt kaffe från denna tillverkare var lika gammalt.
Idag kom även min beställda Cremant på bolaget. Extra Brut, limitied edition. Så nära Champagne det går men ändå i Bourgogne. Gjord exakt som champagne i samma område men på fel sida om " staketgränsen" champagne. Ska bli spännande att smaka. Köpte några flaskor ifall det föll mig på tungan. 
Jag har verkligen koll på min agenda... eller not. Svärföräldrar firas på torsdag och inte fredag som jag trodde utan fredag är det vänner och mat och det var nästa vecka vår kvinnliga trio skulle träffas inte denna veckan men sant är ju att maken åker på lördag till Perth för golftävling. Avdelning noll koll har organiserat i sin kalender. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar