måndag 27 februari 2017

Kattfan släppte en råtta eller sork inne

Sent igår kväll hade vi altandörren i tv rum öppet. Jag ser vår katt kommer in och går bort mot köket och " sin matskål" tänker jag. Sekunderna efter blir det väsen i köket och katten hoppar och springer och vips ser jag något komma springandes mot mig i tv soffan. Det är stort som en mindre katt det är svart och stripigt samt jättetjock. Råtta? Sork? Äcklet springer under soffan brevid den jag ligger i och katten efter. Jag stortjuter högt. Maken och sonen springer omkring och lyfter soffor och ruskar på dem men inget äckeldjur. Jag sitter under tiden på en fåtöljs högkant och skriker. Usch sov inget vidare i natt.
Sen gång hem i spöklikt mörker och fundera om äcklet är kvar i huset. Ligger den död någonstans och börjar stinka? Varvden fet för den var supergravid och föder 1 miljon rått/sorkäckel? Vi har tvingat vår katt vara inne idag och inatt men nu är han helt ointresserad, betyder det att rått/sork äcklet sprang ut igår genom altandörr? Hoppas. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar