lördag 18 februari 2017

Kalasdag

Effektiv dag. Somnade uttröttad efter gårdagens stresspåslag. Sov gott och vaknade utvilad. Gör det jag älskar med helgen. Ligger i sängen och datorn på med en kaffekopp i ett par timmar. Läser tidningar tar mer kaffe och så håller jag på ett par timmar. Älskar dessa morgnar. Sedan innan lunch ner på stan. Handla lite ny make och en ny blus inför kvällen. Sedan hann jag med arbeta ett par timmar på arbetet innan jag for hem och lagade mat från fina matkassen från citygross. Sonen var imponerad över mors färdigheter i köket plötsligt, han frågade "- tycker du det är kul laga mat nu?" Svarade honom ärligt, nix men matkassen gör att allt finns och lättlagade recept gör att jag fixar det men tycker det är skittråkigt.
Sen var det dags för kalas hos en vän som fyllde år. Alltid kul med kalas och träffa inspirerande vänner. Skratt och flams och få lite champagne i mitt champagnepomlopp. I morgon kommer min älskling hem. Vad vore jag utan honom? Han ska få ta med min far till Töreboda katthem på måndag så min far kanske kan välja ut en ny " gammal" katt. De hade en 11årig hankatt samt ev en 14 årig honkatt. Ev berodde på om matte kom hem igen så katthemmet och besked skulle de få om 1vecka på det. Vi hoppas pappa fäster sig vid någon katt där och så skönt make kan hjälpa till med detta då jag arbetar. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar