fredag 17 februari 2017

Vilken fredag

Arbetade fram till lunch. Sedan en trevlig lunch med extended family. Så sällan vi ses så trevligt ses över en lunch.
Höll på att missa mitt möte med hemmet hos min far efter lunch så en av vänner fick köra upp mig till min pappas boende. Skulle ha cyklat egentligen. Hos pappa 5 min innan mötet. Då är pappa helt förstörd. Hans allt katten är sjuk. Inte ätit eller gått på toan på flera dagar. Fredag eftermiddag... ringer Skövde djurklinik som ger oss en akut tid på 30 min säger att jag klarar inte det då fixar de en tid 1 1/2 tim senare. Tack snälla. Jag hade ett tufft möte med bedömmare och arbetsterapeut. Ser att klockan gått iväg igen... nu måste jag springa ner till stan och min cykel och cykla hem för hämta bilen och åka tillbaka till pappas boende och plocka upp han, rullatorn och katten.
Det fina var en med människa som måste sett mig springa som en tok i civila kläder och skor med stor pälskrage mot staden ja nästan framme vid cykeln så stannar en bil med en trevlig man i och undrade om kag behävde skjuts någonstans. Härligt att en medmänniska faktiskt ser en. Nåja cyklade i raket fart hem och hämtade bilen och tog med sonen som hjälp.
Lastade i pappa och kattlådan. Kom itid till vetrinären. Tyvärr gick pappas allt inte att rädda. Röntgen visade hennes lungor fyllda med vätska och permanenta skador på lungträd. Så hon fick somna in. Så ledsamt men lilla kissen lever här på bilden men är så andfådd och trött att hon bara vilar. Pappa är nu så ledsen och förstörd. Personalen gjorde det dock jättefint och lugnt. Släkte ner, tände ljus. Lät pappa få sin tid med kissen och sen somnade kissen in så fint och lugnt. Men vi grinade både sonen och jag.  Sen har hela kvällen varit så ledsam då pappa är otröstlig. Rädd att han inte fixar detta. Jag har haft honom hos mig ikväll så han inte behövde sitta själv ikväll iaf. Imorgon kväll är jag bortbjuden på en tillställning. Jättetrevligt men just nu känner man sig lite off och inte sugen. Om någon undrar över matkassen från citygross kan jag bara säga så här 3 rätter in av 7, vilken fullträff. Jättegott, lätt att laga och snabbt ca 30-40 min. Kommer beställa igen. Go' kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar