fredag 24 februari 2017

Kläder till bankett och veterinärbesök igen

Arbetade idag till 13.30, snabbt hem och hämta KF till veterinären. Dags för avmaskning. Förr kunde jag köpa o spruta honom själv men nu har den veterinären slutat och de vill inte låta mig göra det längre. Så då får KF ut och åka istället.
Sonen var med, han och KF är supertighta. Han var även med förra fredagen när vi fick akutavliva min pappas katt. I samma rum som vi var i nu idag.( pappa mår bra och fått ny katt från katthemmet i Töreboda)
Sonens och min ständiga debatt. Sonen säger att jag gör KF fet och jag säger att han är mager... jag sa 1 på skalan sonen sa 8!! Vi lät nya söta veterinärskan avgöra. Klok veterinär, hon hade humor och köpte mitt benräknade( 4:aben) så hon sa att KF var en 2:a :) dvs underviktig :)
Döm själva :) att han vägde 5.5 kg beror endast på en kraftig benstomme och tät päls :)....
Dubbelbild
Dock förstår vi inte matpåsen vi fick med hem..weight balance... kanske menas att den är extra kalorierik :) KF åt den tittade på oss och liksom " var det allt? Skojar ni med mig? Jag Är Jättehungrig"
Nu tar jag sen lunch och fredagsmys. Skaldjur och vitt. Orkade inte öppna en flaska champagne själv idag. Maken tar ju inget och imorgon är vi på bankett så synd förstöra en flaska av det goda. Fick nöja mig med ett glas vitt riesling istället.
Nu är det bara klänningskval och skoval till imorgon. Nya blåa klänningen? Röda lr beige skor
"Gammal" klänning( snart 2 månader :) ) det finns även en undanhängd plisserad grön beige klänning från Samsö undanhängd. Jättefin men min stora byst sabbar den fina plisseringen. Blir bara beiget där uppe, då det strenar isär och klänningen är mer dovt grön m det beiga inne i vecken. Ja, dessa ständiga val och beslut :) Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar