söndag 5 februari 2017

Smaken är som baken, meeeen...

Tittade på första deltävlingen i årets mello. Var det bara jag, men detta måste varit det sämta ever? På riktigt? Är detta vår musikframtid? Hua. En låt var bra och (då gillar jag inte " hårdrock") och det bidraget fick man inte rösta på. Hasses och Mustach " får man ta hunden.." var riktigt bra i ljuset av tävlingsbidragen. I år kändes hela deltävlingen avslagen. Ingen glamour eller partyfeeling alls. Mer en budgetvariant som om svt tyckte "suck javisst det är visst dags för " mello". Vad tyckte ni som tittade? Vann rätt låt? Ja, det tycker jag av de bidrag från denna omgången i alla fall.
Ny vecka knackar på dörren, nya möjligheter och utmaningar. Det är även en vecka närmre sommartid :) toppen va? Denna veckan bjuder på träff med mina härliga kvinnliga kollegor från förr, det är så välgörande att vi håller kontakten. Jag tror vi alla 3 uppskattar det lika mycket. En ventil i vardagen. Sedan ska svärfar fira 70 år på fredag och svärmor och svärfar firar även 50 -årig bröllopsdag samma dag. Present klart för detta vilket är skönt. Vi har även 2 st 50-års uppvaktningar i bekantakaps kretsen nu i feb och mars. Ena kamratens paket klart där( den fyller i mars) men vi har en i 50-åring om 2 veckor med och den är inte fixad än. Får snabb fundera. Ja, sen åker maken till Australien nu på lördag och blir borta 2 veckor. Lite märkligt är det ibland. Först händer inget, sen händer inget och sen händer mycket...lite ketchup effekt :). Har ju tidigare gnällt på stiltje på rolighetsfronten nu kommer jag säkert  gnälla att jag behöver vila hemma :) Go'eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar