tisdag 30 maj 2017

Bitterf*tta

Ja bitterf*ttan fortsätter bittra sig lite till innan självömkan släppt helt. Istället för spel Nordea master 2017 är jag ledig då jag med flera i vår omgivning tagit ledigt denna vecka. Så dåligt av tävlingen Nordea master/Lagardiere inte ge en trotjänare en invite som dessutom presterade bra förra årets tävling till förmån för en favorits kompis och hemmaklubbddpelare och några invites till utomlands spelare när man som svensk spelare spelat där 22 år i en följd. Lika dåligt av Europeantour att inte bry sig om spelare som spelat där i 23 år. Ni är skit och har en dålig syn på era arbetande trotjänare och är åldersdiskriminerande. På ren svenska fy fan. Så tycker jag. Det står jag för och jag kommer att komma ihåg er och ert dåliga sätt mot maken.
Nåja istället för skåne och tävling blev det Karlstad och träningspass hos makens tränare. En härlig positiv människa är coachen och en positiv stöttande klubb med skön klubbkänsla. Så borde fler golfklubbar vara, är deras framgångskoncept helt klart.
Maken tränar och istället för champagne och skratt i playerslounge med andra spelarfruar och vänner blev det en kaffe och snack med andra golfare i Karlstads golfklubbs restaurang om hur dåligt man skött makens invite och tävlingens flathet.
Efter Karlstad hem och handla och se... sommarsemla. Såg den första gången förra året i Kateineholm. Nu var den här igen, fast i vår hemstad. Nej köpte ingen då och inte nu heller. Hör som vintern till. Tycker "stockkonservativ bitterf*tta" :)
En dagens: stickad tröja av min fd sköterska i Karlsborg, vita fornarina jeans på rea förra året för 100kr och supersköna skinnboots från danska Ivylee från svågerns butik för också 100kr( tittar man nära så der man att det är 2 olika bruna nyanser på lädret) tror att den ena någon gång stått i skylt och mörknat rejält medans den andra är ljus. Eller så har någon, någon gång mixat ihop olika par i samma storlek. Skit samma man kan inte få allt för 100kr :) i dagsljus ser man det tydligt iaf.
Köpte även detta fat i svågerns butik. De hade dem med smycken och strumpor och underkläder. Jag tänkte mig ha den till skaldjursplatåer. Räkor/ostron där uppe och kräftor där nere på ett lager krossat is. Flera handla dessa till att ha sina smycken på och även cupcakes hörde jag folk sa var perfekt till denna. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar