måndag 1 maj 2017

Hillerstorp och brudklänning

Igår åkte jag med 2 fina och goa vänner ner till Hillerstorps årliga utförsäljning av utemöbler. Vi åkte 07.00 och kom först i bilkön 08.50 och hann ta en medhavd fika. Grindarna öppnas 10.00
Möblerna säljs ut på lagret och det är alltid kul vara där.  Mina underbara vänner i Gislaved ( är som syster och mor till mig) U och hennes mamma AG kom och de tog med detas släpkärra så vår vän J fick med sig sin loungegrupp han köpte där( ej den på bild nedan, en " miljöbild därifrån") Det C handlade rymdes i bilen, själv handlade jag inget men skitkul vara där. Jag hade en skön Valborg och fick hänga med dessa sköna vänner.
Hemma på kvällen och i sängen myste son och KF.
Idag städar jag vår "gå in garderob" nej ingen fancy "walk in closet" men jag hittade min 16 år gamla brudklänning och jag kom i den... inte illa men stramade
mer runt brösten nu som med åren tyvärr blivit ännu större. Har naturligt fått överskott på bröst. Vill verkligen ha mindre av den varan. Inget sitter snyggt med jätterattar. Svårt förstå att folk vill ha större men så är det väl. Man är sällan nöjd med det man har fått med sig i sin genetik. Sonen och maken är hos en vän till oss och räknar matte. Sonen hänger som vanligt nu mer på "gärsgården" till underkänt i sin matte. Matten är svår då det är teknisk matte som på 3 år räknas av på 1 år på den linje han valt. Svårt och snabbt går det nu har han 2 underkända prov han måste klara för att få GK. Maken räknade själv teknisk matte och jag naturmatten men i mitt fall har jag förträngt allt ur den matten så jag kan inte hjälpa alls. Maken som är smart :) har dock snabbt repiterat upp sin matte och kan räkna med sonen men vi/de behöver expertis stöd i vissa saker och tur då vi har en högskoleprofessor calkulat som vänligt nog hjälper oss i vår bekantskap. Vänner är det som gör oss rika på riktigt. Hoppas alla värdesätter sina vänner tillräckligt mycket. Dagens 3 måbra saker idag. 1) skönt städa ut storgarderob 2) sol och värme 3) glad att ha professor calkulat idag sommhjälper oss. Dagen är inte slut än och skulle lätt kunna gjort positiva listan ännu längre. De tråkiga sakerna räknar jag aldrig. De ser hjärnan ändå och då bättre fokusera hjärnan på energigivande saker och att det finns alltid både i stort och smått. Skriver detta under min kaffepaus nu åter in i garderob med ny energi. Go'kväll

2 kommentarer:

  1. Lika "snögger" (västgötsk dialekt) nu som då....kommer ihåg bröllopsdagen, så vacker vigsel (ja jag hade tårar i ögonen) och en härlig dag. Men kom inte ihåg att det var 16 år sedan det hände.....oooops vad tiden knallar på. Puss och kram och ha en underbar dag

    SvaraRadera
  2. haha, ja tiden går går :) pööss på deg med. Haha inte hade du tårar i ögonen var nog bara damm som skavde ;) puss och kram

    SvaraRadera