tisdag 23 maj 2017

Underbara sommar

På språng, efter arbetet körigt som alltid. Handla mat åt far, betala hans räkningar och ta ut pengar. Så gott att sommaren är här, med ljus och värme. Måste säga jag gillar mina spetsboots bara mer och mer. Här de blå snakeskin från Ivylee med circle of trust jeans och tischa.
Lika eländigt kallt och mörk som vintern ä,r så är då sommaren underbar och fantastiskt. Färger, ljuset och dofter.
Ikväll var det så vackert, vindstilla och ljummet. Det där speciella och magiska sommarljuset.
Blå himmel utan moln mot gula rapsfält. Kan någonstans förstå var Sveriges färger i vår flagga kommer ifrån. Inte vet jag om det är så men bilden nedan är för mig så typiskt svenskt och den fångat ju flaggfärgerna klockrent.
Avslutar kvällen på hotell med champagne och högrevsburgare. Insladdad/incheckad 21.54 och kök stängde kl. 22. Vi hann precis :), körigt då min sugmotor till båda behandlingsrum och steril gick sönder och när den inte får har vi ingen sugkraft, turligt nog kom vår servicetekniker direkt men pump kan inte lagas förräns om 3 dagar( det gav mig 2 " ofrivilligt" lediga dagar, nåja är det sol och varmt så skall jag nog stå ut. Det ser ut att bli första året maken inte spelar på Nordea master. Den 22-åriga raka sviten håller på att spräckas. Någon gång blir det ju ett slut. Men hoppet "när" vi åtminstone om att han sent omsider får en chans att spela även om det ser dystert ut i år. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar