söndag 15 december 2013

3:e advent fika på stan

Sov risigt i natt för nacken. Men sov gott framåt morgonkvisten. Efter frukosten ramlat ned så gick jag ut och lugnt sprang 5 km på hiskligt långsamma 29 minuter men skit samma för det gick med nacken. Blev glad för det då jag älskar att springa mår så gott när jag springer. Jag springet gärna långsamt bara nacken fixar det.
Efter dusch så for maken och jag ner på staden för en adventsfika med en god vän. Som ni ser ifrån fikets fönster är det inga spår kvar av snön. Vilket jag är mycket nöjd med. Väl hemma igen var det dags för kvällsmat och vet ni vad? Jag är snart framme vid min älskade mormors kålpudding som jag älskade så men aldrig hade en tanke på att ta receptet på medan hon levde. Ni som följer bloggen vet mina idoga försök att få till mormors recept. Nu så, maken och jag sida vid sida. Nu är vi snart i hamn. Dagens kålpudding var nästan som hennes och vårt recept skrivs nu mycket vetenskapligt ned allt eftersom vi lagat och smakat. Nu så nästa gång lite mer grädde och kryddpeppar så tror jag vi är Där! Vet att kålpudding inte ser så roligt ut på bild men ville ju ändå delge er den hitills bästa mormors kålpuddingen :) vi lyckats få till. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar