söndag 8 december 2013

Trötta dan efter och ny snö

Efter en trevlig och sen kväll när dottern hade sitt 25 års kalas, så gör man inte många knop idag. Vilken tur att vi kunde vara på Billingens golfklubb och använda deras restaurangs ugn. Vi hade aldrig med så många gäster fått ut varm mat i den omfattning om vi hade gjort det hemma som planen var från början.
Denna fina julblomma fick vi av goa vännerna från Gislaved. Efter fredagens snöstorm så kom det mer snö idag igen. Ett sabla skottande, och jag avskyr det från djupet av min kropp. Sol, jag gillar sol och varmt. Alltid! Jag tillhör inte dem som gillar årstider. Jag giller En årstid. Den som är varm. Så idag när gäster åkt så roade vi oss med snöskottning tillsammans med grannarna och vännerna i huset brevid.
 Nu ligger jag i soffan och slappar efter att sonen och jag gjort svenskaredovisningen. Jag har läst högt ur en bok( för sonen har dyslexi) sonen har svarat på frågor i sin dator på texten. Sonen har klätt plastgranen och strax ska vi ta igenom oss först fysikprovsläsning och därefter engelska läxförhör. Ojoj, tungt efter en sådan helg med för lite sömn. Go'kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar