torsdag 19 december 2013

Julkort från Kina

Fint julkort fick jag idag ifrån Kina. Det är hästens år och i julkortet är ett samlarfrimärke. Fick ett frimärke förra året och undrar om det inte var en apa, någon som vet om det varit apans år i år? Nästa år är det hästens år.
Hästens år som står förflyttelse och styrka och hästar i galopp står för snabb lycka och glädje. Men man skall inte ställa en skulptur eller bild av en häst  brevid ett fönster eller en dörr stod det på insidan av kortet. Jag har ju tyvärr missat beställa julkorten i år och vill inte köpa några med färdiga motiv. Tycker numer att foton är kul, men efter som jag missade korten att få ut dem i tid så hoppar jag det helt i år. Men det är jättekul att få julhälsningar både i fotoform och i tryck. Sorry vänner jag skärper mig till nästa jul om man lever och har hälsan och fixar kort i tid :) imorgon vankas det glöggmingel sedan arbetar jag en stund på måndag med att ha jouren och efter det har vi den traditionsenliga uppsittarkvällen hos goda grannarna. Go'kväll
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar