måndag 2 december 2013

Julpyntad katt

Idag när jag komm hem från arbetet släppte jag in vår katt. Katten hade lyckats med att "julpynta" sig själv. En liten grankvist hade fastnat i hans bjällra. Vi skrattade hela familjen och fotade. Kissen förstod inget av uppståndelsen så han satte sig snällt och startade upp hans "spinnmotor"
Vi fick julpresent från en annan patient idag. Hon gör hantverk så vi fick julhanduk och julgrytlappar. Ännu en gång absolut inget vi förväntar oss men ändå så glad man blir när patienterna är så rara mot oss.
Efter arbetet gick jag till gymmet och sjukgymnasten för ny tid till nacken. Där hittade jag sonen på löpbandet och maken tränandes. Det är kul, han är väldigt fokuserad på sin träning och kost maken. Första veckan minus 1.5 kg, bra arbetat. Väldigt bra att sonen rör lite på sig också då han gärna blir lite väl stillasittandes vid datorn. Nu är det bara mor kvar att komma igång igen... Vill ju bara springa men nacken fixar inte det medans gym är bra för nacken och det är jag så dålig på men men vem är jag att inte sätta mig över sådant så på onsdag ska jag till sjukgymnasten så då dags kicka igång gymbiten. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar