fredag 6 december 2013

Sven gav mig så jag teg

Jaha, där fick väl jag så att jag teg. Denna gång slog väderprofetiorna in. När vi vaknade imorse hade Svennis gjort besök under natten. Har väl kommit 15-20 cm snö men vinden är det värsta.
Det är sådan snöyra att man ser inget. Vägar är avstängda, tåg inställda, plogbilar obefintliga och nu ringde sonen. Alla stadsbussar inställda så han behöver hämtas i stan efter skolan.
 Snön yr upp i vår entre och vi blir insnöade hela tiden. Mitt i detta kom slamsugningen och skulle spola ledningarna då det börjat klucka i vår ena duschs avlopp. Det gör det när det börjar bli stopp i avloppet och de spolar var 5:e vecka förebyggande men nu fick vi ringa efter dem. Bra då att snön hade kommit och man hittade inte brunnslocket. Men med metalldetektor och skottning hittades lock och avloppet kunde spolas. Brukar alltid bli stopp runt jultid då mycket fett hälls ut i avlopp fast man inte ska göra det. Go' kväll vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar