onsdag 4 december 2013

Utvecklingssamtal

Fullt upp idag. Startade med frukost tillsammans hela familjen tittandes på årets julkalender familjen Hedenhös. Verkar vara väldigt kul, lovande hitills i alla fall. Sedan tog maken och jag en ordentlig promenad vi gick förbi återvinningsstationen och slängde saker. Men som alltid är det nötter som slänger all sin skit där utan sortera direkt på backen. Dålig stil av dem, hur är det med deras uppfostran?
Efter promenaden myste vi med grannhunden och pratade med rektorn som ringde om att en äldre elev gjort sönder sonens medtagna pingisrack men skolan skall ersätta racket samt snacka med killen som gjorde detta, få ge skolan och rektorns agerande beröm där, och lite senare på eftermiddagen åkte vi till sjukgymnasten  och gymmet. Jag fick stretch och akupunktur samt motivation ta tag i sjukgymnastiken igen. Maken tränade på gymmet under tiden och jag anslöt mig till det efter behandlingen. Sedan iväg till sonens skola för utvecklingssamtal och det var för första gången jättebra rakt igenom. Sonens mentor är väldigt positiv och god. Sonen och vi var glada och lättade. Men inget utlåtande ifrån spanska läraren som tyckte sonen skulle fundera på att sluta spanskan med tanke på sin dyslexi och att sonen behöver så mycket hjälp. Så ingen " ig varning" har heller inte getts oss. Jag har dock idag vänt mig till skolverket och myndigheten för skolpedagogik för hjälp hur vi tacklar den lärarens utfall utan att sonen fått någon extra hjälp eller stöttning för sin funktionsnedsättning dyslexi. Jag har även helt missat beställa julkort i år och vet inte om jag hinner skicka de för beställningen och posta dem i tid i år. Tycker det är kul med julkort men vill gärna att de är med familjen och inte prefabricerade, men det får kanske bli så i år. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar