lördag 28 december 2013

Längtar efter vardagen

Visst är det gott att vara ledig och kunna vara uppe lite senare och ligga kvar lite längre på morgonen. Lätt att hamna i soffan och softa som kissen vår.
Nej, jag längtar faktiskt efter vardagen och arbetet med rutiner som följer. Skulle aldrig klara av bara vara hemma och dröna på heltid. Nu börjar jag redan bli less på att bara vara. Hur skönt det än är som sagt. Man har inget riktigt tidsbegrepp och äter hur och när som helst. Så på med löparkläderna och reflexer och ut sprang gjorde jag. Älskar att springa och tar hellre att jag får ont i nacken av det. Men har blivit instruerad en ny löpteknik som troligen ska vara skonsammare. Den går ut på hur små barn springer och sätter aldrig ner hälen.
 Man orkar inte så många hundra meter med nya löptekniken då den är skitjobbig för vaderna speciellt, så man övergår till den gamla klassiska löptekniken och springer resten med den. Idag sprang jag 6 km och lade in 2x100m med nya tekniken. Idag kändes den lite bättre jämfört med när jag sprang igår. Får se hur den tekniken känns imorgon och om man orkar lite längre distans med den mya tekniken. Nu tänker vi spela lite Uno spel i familjen. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar