måndag 30 december 2013

Pre Mensmonster :)

Skönt att få gå till arbete och rutiner igen. Kom så klart isäng för sent. Svårt att somna då man bytt vanor under julen. När jag väl kommit i säng så snarkar min make hela natten. Lagom kul! Kommer till arbetet och ser att någon använt min mårdpensel som jag har till ett fosfatcement. Bara det att nu hade någon använt det till ett kemiskt härdande cement=pensel förstörd!  Ingen katastrof, bara att man blir "lite trött". Nåja härligt att arbeta igen och förmiddagen flöt på lugnt fram till lunch. Efter arbetet skyndar jag upp till gym/ sjukgymnastiken för att träna. Vi har ställt dit vårt proffsionella löpband och det var ledigt! Startar bandet och lägger lite persedlar där och ber maken som är på gymmet och precis brevid löpbandet hålla bandet för jag ska bara hänga av mig ytterjackan. Tror ni han gör det? Är borta 20 sekunder och när jag är tillbaka så står en annan man och börjar GÅ på bandet( varför gå på ett löpband? ). Blir så trött och förbannad att jag går ut till makens bil och lägger ut min jacka och persedlar, sedan springer jag hem med ilskan som kokar i mig så jag fick ju springa i alla fall och det var ju det jag skulle göra. Dock verkar inget gå lätt just nu eller gå min väg. Jo, just det ska ju ha mens så det är väl därför allt känns besvärligt och när jag ska ha mens så får jag även plitor i ansiktet. Toppen har nu en finne på hakan och en mitt på näsan och imorgon är det nyårskalas :) då kan jag sitta där med min röda finne på näsan och lysa upp som Rudolf med röda mulen. Nåja molnet blåser väl över och jag kommer säkert ha jättekul imorgon med eller utan finnen på nästan. Nu tar jag tvsoffan brevid katten. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar