tisdag 12 maj 2015

Blöt genom regnkläder

Haha efter en uppfriskande cykeltur hem från arbetet där inte ens regnkläder kunde hålla bort vätan. Nu är det vardag igen :) långt bort från helgen som nyss var.
Lilla Robiz gnäller inte över lite regn. Hen gör sitt arbetet när som det behövs. Protesterar aldrig, alltid arbetsvillig.
Nu ska jag göra som min broders och svägerskas katt i söndags. Bara vara, så man orkar en ny dag i gruvan imorgon och på fredag då jag har jouren, det är lite väl rörigt på arbetet nu med många frågetecken och personalfrågor. Där imellan ska man försöka hålla igång sin verksamhet. Just nu är min arbetsmiljö inget vidare och jag trivs inte med hur jag har det nu på arbetet då det mesta är en röra och jag får ingen arbetsro då det är för mycket oro och stök, små verksamheter är känsliga så fort det blir något och speciellt med bemanning och viktigt ha rätt personer och kompetens. Får väl tro att det blir bättre någon gång och att saker klarnar och att vissa saker sätter sig så det blir lite lugn och ro på arbetet framöver då arbetet kräver fokus och att man kan arbeta effektivt på en hög nivå. Saknar min gamla sköterska extra mycket mycket nu...
Nu ska jag slappa och tänka på kollegans och min roliga kväll i lördags istället. Maken har åkt iväg igen, denna gången till Danmark. Saknaden är värst första kvällen. Go' kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar