lördag 2 maj 2015

Frustrerad

Hade hemma far från hemmet igår. Han är inte pigg alls. Men med hjälp av maken kunde vi baxa ner han i gula faran när han skulle hem och maken körde en tur med min far då far gillar motorstarka bilar. Var kul att han fick lite roligt. Det är ledsamt se hur skör han blivit och tunn. Det är även tufft för mig och maken försöka hjälpa honom och ta hand om honom. Ett syskon bor på annan ort och ett annat syskon vill inte. Det var likadant när vår mormor levde. Jag for de 20 milen fram och tillbaka själv. En del människor gör det smidigt för sig.
 Vaknade upp tidigt idag och till kyla och snö. Fy fn var tråkigt.
Sen det vanliga. Till arbetet och maken kallade patienter och vi gjorde klart
Månadskiftet. Jag är rätt trött och sliten nu. Först ommålningen där jag gjorde många timmar över en helg och sen förra veckan då städ slutade fick man även sköta städet efter arbetstid och ovanpå det så gjorde byggarbetare i vår verksamhet sönder hissen så man fick passa och kolla vad det var för patienter som behövde hiss. Jag är nu duktigt trött och faktiskt less på rätt mycket. Maken fattar att jag är trött och att jag någon gång behöver få ro och avkoppling då jag annars ska finnas som lösning för många och mycket. Det märks att jag är sluten, stubinen är kort och maken har fått lyssna mycket på min frustration om hur min situation är. Så nu i eftermiddag tar vi bilen ner till Göteborg och går på restaurang och bara försöker få mig varva ner. Maken flyger ut på måndag igen. Go'middag

1 kommentar:

  1. Du måste vara rädd om dig! Men det är ju lätt att säga... Hoppas ni får det mysigt i Gbg! Kram!

    SvaraRadera