söndag 10 maj 2015

Lite bilder från helgen

På fredagen innan jag skulle checka in på Grand Hotell så gick jag ju till klädkedjan Zara, avklädd i provhytten gick brandlarmet. Personal skulle då ha ut oss. Jag ville inte springa ut i trosor och BH så vevade förtvivlat efter mina kläder slog i min hand med min älskade diamant och safirring. Slog av ena klon som håller safiren och tryckte ner safiren samt krökte 2 klor när safiren sköts iväg av kraften som slog av ena klon. Svårt se skador på bilden, men ledsen blev jag, men ändå glad att stenen satt kvar så ringen kan lämnas in för reperation.
Molton Brown produkter på hotellrum  och även ett stort fint badkar.
Rummet var väldigt stort men alltid svårt förmedla på bild.
Skön soffgrupp på rummet att sitta i.
En av kristallkronorna i lobbyn.
Mor och dotter när jag är uppe på rummet efter middagen när dansen ska börja måste jag byta skor till mina ballerinaskor då mina höga klackar dödade mig på riktigt! Fick mycket beröm och kommentarer för skorna och det lustiga när jag och kollegan dansade på dansgolvet senare kom ett par dansande som jag aldrig sett eller träffat tidigare och sa" har du bytt skor nu?" Hahaha
Blev kär i den vita dalahästen i trä på hotell frukosten. Lyckades hitta en vit dalahäst på Hemtex butiken som jag köpte. Blir fin på arbetet.
Frukost med mina fina dotter. Det bästa med det hotellet.
Belysning i en korridor på Grand Hotell
Samlingsytan på plan 5 där vi hade vårt rum.
Fin takdekoration, vi hade inte utsikt mot slottet utan mot andra hus.
Detalj på överkast. Men vackert och passande i den miljön vi var i.
Underbart trapphus och kändes som man förflyttades bak i tiden. Men så stilistiskt. Jag blir bara kär i detaljer ibland det blir så vackert.
Vackert när vi checkat ut igår och går i den nu utblommade körsbärsträden i Kungsträdgården.
Då kommer vaktavlösningen på slottet. Ridande poliser, musikkåren och så förbandet. Kul att se och pampigt. Är det så varje vaktombyte året om?
 Jag var ju dålig i magen i går morse men ett par imodium stoppade upp det och efter ett par timmar kunde vi checka ut och sätta oss i solen med våra härliga kollegor för lite sparkling prosecco som satt perfekt i solen och alla människor och fin avrundning av denna fantastiska helg.
Köpte med från hotellet deras superfina paraplyer. Så rejäla med läderhandtag och jättefin design.
En rolig detalj är att på insidan är det en karta över Stockholm innerstad. Köpte ett till mig och dottern. De var näst bäst efter frukostupplevelsen på hotellet.
Idag söndag hade vi syskon en spontanträff hos broder och svägerskan. Alla utom systern i Uppsala då. Här är deras lilla prinsessa som igår fick träffa den riktiga prinsen som var i stan för tävla i STCC. När hon skrek prinsen, prinsen, prinsen hörde han det och skrattade och hälsade på henne. Hennes kommentar på det efteråt var " Jag älskar prinsar" haha hon är för söt. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar