fredag 1 maj 2015

Några får kämpa

Seg idag efter en tuff vecka och en trevlig kväl igårl. Då grannarna är iväg så har vi lånat deras hund Bente. Så nu har jag sällskap av både katt och hund i soffan.

Ska ner på arbetet en sväng sedan. 1 Maj till trots. Men är man egen och anställda ska få sin lön så är det bara varje månadsskifte köra månadsrapport mm. Sedan måste jag få klart allt pappersarbete med sjukskrivning och ordna med vikariens anställning. Jag har ägnat dagen hitills att göra arbetstidsrapporter och räknat ut arbetstider och gjort arbetsscheman då det blir annorlunda när en personal ska arbeta halvtid månaden ut på en icke heltidstjänst. Riktigt krångligt och besvärligt för den resterande tiden skall vikarien ha tid för samt att jag får "överanställa" i tid så det finns täckning i bytet mellan personal. Till sist löste maken och jag detta. Det är också ett sätt att fira 1 maj på :) . Om jag får lön för den extra tid för extra arbetet? Nej, då det är jag som skall arbeta in dem pengarna själv först :). Ibland är det lätt att "bara" vara anställd men oftast och mest är det roligare att vara egen även om inte allt är roligt alltid. Men ur allt elände kommer även bra ting och bra förändringar. Det kommer bli ändringar på flera sätt på arbetet men även mer press då man måste effektivisera sina insatser och prestationer mer när kostnader ökar. Go' eftermiddag till alla som både arbetar och är lediga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar