lördag 9 maj 2015

Lite gårdagens och Grand Hotell Stockholm

Ja då är det dagen efter och dags för hemfärd. Som alltid på hotell av bättre klass är det alltid vackra blomsterarrangemang i foajen.
Kollegorna och jag försökte få komma fram till disken i 15 minuter för en drink innan galan men det vara mycket folk och servicen usel ett fancy hotell till trots. Dåligt på ett fint och dyrt hotell bör man erbjuda service till gästerna. Bartenderna servade bara centrum på den enorma bardisken. Under all kritik. Har bott på exklusiva hotell ute i världen och där är all personal på tå för att undkomma gästerna snabbt. Så service och bar på Grand får underkänt.
Från mingeldelen såg man ner till ballroom.
Här och meny med mat och dryck. Dryckerna var topnotch! Maten ok för så
Många gäster och vår serveringsman får mvg i service och trevlighet.
Älskar fina dukningar och bara glas gör det vackert.
Härligt underhållningsband. Som hade en snäv reportoar som fick spela sina låtar om och om igen men bra var de ändå.
Frukost på Grands veranda. Underbar frukost med väldigt fint utbud och vacker utsikt. Här börjar jag bli dålig i magen och bara skynda upp på rummet och ta toaletten i besittning. Åt färska hallon till efterätt igår och tänker att det är dem..... Eller?
Underbar dag och härlig utsikt från frukostbordet. Frukostbuffe'n på hotellets veranda är besökets höjdpunkt under min vistelse och upplevelse. Fantastiskt fint utbud och exklusiva delikatesser. Detta trots jag fick rusa till rummet då jag blev dålig i magen. Hotellets kaffekoppar. Must have, fina och så goda dricka kaffe i. Stockholm är vackert och utsikten vid frukosten en solig dag som denna är lite feel good feeling.
Fin piccolo väntar utanför entr'en. Vanligt utomlands på bättre hotell men sällsynta i Sverige.
Dottern softar i sängen efter frukosten och i väntan på utcheckningen.
Fick imodium plus tabletter av kollegan och här ligger jag och väntar på att magen ska lugna sig så jag kan ta mig ner till tåget och åka hem.
Bye bye Grand. Absolut inte det bästa hotell jag bott på. Helt ok men ändå långt kvar till service och standard, stort och rymligt rum och Molton Brown produkter i badrum uppskattas men interiört på rum känns en uppfräschning aktuellt även om jag förstår att hotellet vill ha kvar den ursprungliga atsmosfär och utseende med lite slottskänsla. Trevlig personal men lite dryg och lite nedlåtande upplever jag, absolut inte otrevliga inte det, mer deras attityd som tex när man checkade in inget välkomnade " välkommen till ... Hoppas du kommer trivas och undrar du över något bara kontakta oss" bara har du en bokning hos oss?. Bott på bra mycket ,både dyrare och exklusivare hotell i världen där man bemötts med en helt annan respekt som betalande gest. Här lite mer något otyg katten släpat in. Att jag som betalande gäst ungefär ska vara tacksam som fick "en förmån att få betala för en natt på deras hotell"
Ingen magnefik hotellentr'e men ändå är ju hotellet anrikt och vatten och slottutsikt förgyller upplevelsen. Så tack för mig. Min upplevelse som total av hotellet 3 stjärnor av 5 möjliga. God middag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar