söndag 3 maj 2015

Glatt överraskad

Igår eftermiddag efter vi varit på arbetet och ätit mat hemma säger maken att jag ska packa ner lite för en övernattning i Göteborg :)
Han vet hur tufft jag haft det ett bra tag på arbetet och då speciellt sista veckan. Så han ville muntra upp mig då han åker iväg till Turkiet nu. Sonen stannade hemma och tog hand om hund och katt så vi kom iväg.
 Medan maken åkte och tränade gjorde jag staden tills den stängde. Blev inte jättelång stund men tillräckligt för en shoppingpiraya som mig ;)
I Göteborg sken solen vilket var stor skillnad mot hemma där vi vaknade upp med snö och jättekallt. När maken tränat klart möttes vi upp för en lite prechampagne innan middagen på stan.
Dessutom hittade jag denna fantastiska butik Change. De sålde fina underkläder och i min Storlek !! Händer aldrig att en underklädesbutik har min storlek ( 65H) eller som den blev i denna butik(65I) jag får alltid beställa i specialbutiker och sen vänta i månader för att få en basic BH. Trist med andra ord. I denna butik med en jättego personal hade de så fina spetsset till mig!! Att köpa direkt. Yeeh. Vilken lycka. Sedan handlade jag skor och skolavslutningskläder åt sonen. Skönt fått det klart. Det går ju fort nu.
Maken och jag åt sedan en god middag på hotellets restaurang Hak. Maken tog jättegod fisk sa han och jag satte i mig en 3 rätters med gott vin till :).  Underbart och precis det jag behövde. Att någon pysslade om mig lite. Göteborgarna är alltid goa och trevliga.
Imorses vaknade vi tidigt och fick en god hotellfrukost innan vi checkade ut kl. 8.00. Långt innan massan av folk vaknat. Morgonen bjöd på ännu mer sol än gårdagen och varmt trots tidig morgon. Nedan hotell lobbyn på Scandic Europa.
 Vi var hemma vid 10 på fm och sonen och djuren sov i regnet som fortsatt här sedan igår, otroligt att det kan skilja så på väder. Då var det skönt ta lilla Bente på en uppfriskande promenad. Nu har maken kommit från sin träning och strax skall sonen köras till sin träning. Imorgon åker maken och imorgon är det en ny vecka. Go'eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar