lördag 17 september 2016

Målning

Jag började dagen med att åka till arbetet. Lite fix där och medans en tvättmaskin gick begav jag mig ut på stan för lite insipration medan tvättmaskin gick klart. Kom tillbaka med dessa :)
Under tiden målade maken vårt garage. Man måste tydligen måla med grundfärg igen och så 2 lager färg på det efter fasadtvätt. Den hade maken redan gjort.
Svärfar kom och hjälpte till, så tacksamma över det.
Så när jag var hemkommen från staden fick jag väl dra min del av lasset. Husmor lagar " hemlagad " mat. Det blev.... brända spruckna korvar med bröd. Men med sådan meny ville hantverkarna inte sitta och njuta av sin mat, utan svalde sina korvar och på målningen igen.
Inte ett moln och jättevarmt i solsidan. Dock svalare tempratur än vi vant oss vid nu. Nu mer överensstämmande för årstiden. Här målar maken medan svärmor och jag knäckte en flaska champagne och arbetsövervakade dem.
Svärfar målade på bra. Gammal snickare och van vid höjder, maken höjdrädd och låg på knä i byggnadsställningen. Men väldigt strongt gjort av maken trots höjdobehaget utsätta sig för detta.
Svärmor och jag stekte oss bra på denna solsida. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar