tisdag 6 september 2016

Sparbanken tar en brandövning.. Men berättade inget

Idag på morgonen gick brandlarmet på kliniken. Personal och patienter undrade brinner det eller är det övning? Det hade inte kommit ut någon info om någon ev övning så jag ringer fastighetsskötaren som säger att han vet inget om något larm så vi får utrymma våra lokaler med patienter och personal. En brandbil kör fram till banken. Jag går dit och och frågar om det brinner. Får till svar att nej... Sparbanken har brandlarmsövning... Men glömt informera övriga verksamheter och fastighetsskötaren. Jag var ganska arg och tydligt mot de ansvariga jag pratade med på plats. Det kom även flera upprörda verksamhetspersoner och hade samma synpunkter som mig. Brandövning är viktigt men lika viktigt att vid övningar informera Alla berörda. Detta då vi kan sitta i olämpliga situationer att i onödan avbryta och även stressa upp oskyldiga patienter i vårt fall. Skäms på er sparbanken där hade ni mer än otur i tanken. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar