tisdag 16 april 2013

Babs flunsig

Fantastisk dag, sol och 15 plusgrader bara goa patienter idag med. Saknar arbetskamraterna rakt över. De är i Dubai och en sköterska är ledig hos dem. Lite tråkigt att inte ha de att skratta och prata med. Tyvärr fick jag sms ifrån väninnan som är gift med min kollega att hon ligger på hotellet med 39 grader i feber. Men kollegan och deras son hade tränat i 5 timmar idag och även hunnit med träning för makens svingtränare som är stationerad där. Sonen vår togs till tandregleraren idag av farfar då vår son skall få tandställning. Han går hårt in i tonåren. Glasögon och räls till högstadiet :). Köpte äntligen biljetterna till Stand Upen på lördag. Min stackars söta granne och väninna är också sjuk och flunsig tråkigt nog. Hon är väldigt vissen men kämpar sig till arbetet ändå fast hon ser jättesjuk ut. Idag tog jag på mig rollen som hennes livmedicus och gick över med lite vitt vin i vårvärmens första egentliga dag. Fick dock kylas med lite isbitar då den inte låg på kylning hemma hos mig. Bilder är på sjuka väninnan hemma hos oss på gatan och sedan vårlik blomma "narcissis" från väninnan i Holland som var här i helgen. Kan det vara pingst/ påsklilja? Jag har ingen aning, kan inget om blommor. Go' kväll vänner.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar