söndag 7 april 2013

Besök hos de äldre

Nacken var jäklig i natt, visste inte hur jag skulle ligga. Maken puffade upp kuddar i olika konstellationer och en värktablett senare kunde jag till sist somna. Efter frukost tog jag en långpromenad på 1 1/2 timme som brukar vara skönt men efter 3 km började det värka mer, suck men solen sken och jag gick och lyssnade talboken " Brobyggarna". Sedan i eftermiddag en sväng till svärföräldrarna som har sonens kusiner hos sig, de bor där medan makens broder med bihang förlustar sig utrikes. Men då kusinerna aldrig träffas så vore det kul om de fick se varandra lite. Jag vet att deras döda mamma skulle velat det och det vill ju maken och jag också. Sedan åkte maken och jag till Skara där maken har sin mormor och farfar kvar i livet. De bor i samma stad men lite ifrån varandra. Mysigt att prata med dem och de blev väldigt glada. Saknar min egen mormor otroligt mycket och tänker på henne varje dag. Nu ska jag skypa med väninnan i Holland som kommer hit nästa helg och sedan försöka se min favorit Mentalist. En underbar vecka hoppas jag vi alla får.

Skara Domkyrka ståtar med sina torn

Maken med farfar som är änkling och nedan med mormor som är änka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar