söndag 14 april 2013

Happy Day's

Haft en underbar helg i vänners glada sällskap. Så kul att ha väninnan från Holland här. Körde henne och maken till flyget idag mitt på dagen. Väninnan skulle ju till Amsterdam medan maken bytte flyg och tog sig till Madrid där han övernattar och sedan via hyrbil tar sig till Valencia och spel där. Han blir borta 2 veckor då han efter tävlingen där bilar tillbaka till Madrid och en challenge tour tävling för att hålla sitt spel igång och inte " rosta ihop". Blev dock väldigt tomt i huset då de åkte idag och endast sonen och jag kvar hemma. Idag var det dock lite varmare, i iallafall 2 -siffrigt, ca 13 grader och ikväll kom regnet. Hurra äntligen regn, spola bort snörester och tvätta bort det smutsiga och gråa Sverige. Tog sedan en timmes promenad då jag inte kan springa nu precis för nacken. Bilder idag visar rolig skylt utanför en affär här i stan och en bild visar utsikt ifrån där vi bor ut mot Billingen samt ett helt underbart liniment att massera sig med om man får värk. En otroligt skön växlande känsla av kallt och varmt under minst en timmes tid. Så den rekommenderas. Ja vad säga om veckan mer att på torsdag är det after work med mina förra kvinnliga kollegor och på torsdag after work med en annan väninna som är den mest kloka och yrkeskompetenta psykolog och medmänniska man kan tänka sig. På lördag hoppas jag vi fixat biljetter till stand up med Claes Malmberg. Sedan vankas det tandställning för sonen på tisdag. God kväll vänner i cybervärlden och ni vänner som åker till Dubai imorgon, ha en underbar ledighet!

Det fantastiska linimentet är köpt på rehabcenter i staden men för den intresserade finns en e-adress www.faxma.com på baksidan av burken :)


Snön som kom för 2 dagar sedan har smält bort och regnet tar det sista, toppen. Skylten nedan är väldigt rolig tycker jag och lite träffande för även jag parkerade på taxi och handikapp parkeringen när jag bara skulle in på affären, men har slutat med det sedan skylten kom upp. Så en fyndig skylt fungerar bättre än en ren förbud skylt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar