tisdag 30 april 2013

Valborg, värk och halsfluss

Kortdag på arbetet idag. Börja sent och slutade tidigt. Vännerna ifrån Gislaved ringde efter lunch och maken så ont att han inte stod ut, så de körde upp till Skövde för hjälp med smärtlindring under tiden åkte jag till Coop och handlade lite mat och hittade denna roligt felstavade skylt " bloccoli" när jag skrattande fråga en personal om inte skylt var felstavade så svarade den nog i särklass mest oservice minded person på länge bara helt kort " ja det är den" nåja not mine lost, tur att min söta sköterska inte är sådan. Hon är alltid god och glad och extremt hjälpsam både mot mig och patienter. Sedan lite shopping på Lindex där jag ur Penelope Cruiz köpte en spets t-shirt och ur deras ordinarie sortiment en tvärandig lång klänning så snygg samt ur min favorit Holly & whyte collection ett par pastell korall färgade byxor men de köpte jag för ett tag sedan. Nu bara vänta in lite sommarfeeling om det skulle råka bli lite sol och kanske 2 siffrig värme så man kan använda det. Stackars väninnan Babs som fått sin visdomstand bortopererad för snart en vecka sedan är alltjämt svullen och har ont. Men nu har det nog vänt för henne. Sedan mår min älskade make dåligt. Feber och frossa, värk i hela kroppen. Tittade ner i halsen på honom, gula kolonier som en geografikarta. Bara ge honom antibiotika för halsfluss. Stackarn kan knappt svälja försökte få honom svälja lite xylocain lösning för lite lindring men icke, det var för äckligt. Ja då så. Nu över till väninnan Babs och hennes make för ett glas ros'e. Go' kväll







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar