måndag 29 juli 2013

Arbetsdag...arbetsläger...

Vilken semester... Stenhårt arbetsläger/ träningsläger eller något liknande. Vaknade tidigt hoppade i mina träningskläder och cyklade ner till arbetet för ordna lite med papper och stötta kollegan genom att svara i telefonen då akuttryck är större efter helg. Sedan cyklade jag iväg och körde igenom mitt sjukgymnastikprogram och cyklade sedan hem. Väl hemma så sprang jag en liten runda då jag älskar att springa och så glad att det hittills fungerat med min nacke.
Saucony paramount progrid är min absoluta favoritlöparsko. Har väldigt smala hälar och får alltid skavsår men inte av denna sko. Love it.
Nåja när jag kom hem hade en grannfru ledsnat på allt mitt ogräs som växt in sig i singelgruset. Jag försökte hävda att det var planteringar gjorda konstfullt av mig samt att vissa ogräs var insynsskydd. Men det köpte hon inte utan gick loss ordentligt med stor frenesi. Jag hjälpte till så gått det gick med det jag kunde. Började rensa i en pallkrage som tidigare tjänstgjort som en odlingsrabatt hos oss. Jag tyckte det såg ut som ogräs men grannfru stoppade  mina repningar då det visst var örter och det jag slet med var visst oregano :). Jaja har aldrigt förklarat mig vara fältbiolog. Men fint blev det runt framsidan på vårt hus och glad och tacksam över att det nu faktiskt är gjort. Det såg faktiskt bedrövligt ut innan.
 När fyspass och arbetsläger var gjort pustade jag ut en halvtimme i soffan innan jag duschade och tog bilen ned till Landvetter för att hämta upp maken på flygplatsen. Självklart är hans flight försenad. I detta nu när jag skriver detta försenad med 1 timme och 10 minuter men det ändras hela tiden verkar det som, men snart borde han landa för nu är jag hungrig som en varg och då tar det ca 2 timmar till innan vi är tillbaka hemma i vår stad igen. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar