fredag 12 juli 2013

Underbar ledig fredag.

Trots ledig fredag startade den upp tidigt. 8.00 skulle maken och jag vara på gymmet för träning med den hårda men alltid glada fysioterapeuten och personliga tränaren. Men trots tidiga timmen och att jag blev svettig kändes det bra. Efter träning blev det behandling av min nacke och diskbråcken. Det gör ont, men har sakta blivit mindre ont men tappar högra armen fortfarande dvs den är svagare. Jag tappar även greppet med den och handen har fått några konstiga spatt rörelser när jag är trött i den efter en lång dag. Men ändå glad att det går mot mindre värk.
Sedan hem då farfar hämtade upp sonen vår och hans kusiner. Farfar och farmor ska ha dem över natt hos sig och ta med dem på Sean Banan. Såg att sonen myste och farfar med. Sedan kul att kusinerna får träffas då vi inte umgås alls med brodern till maken och vi varken träffar de söta  kusinerna eller brodern som sagt. Barnen är väldigt fina och säkert att deras mamma tittar ner stolt på dem från sin himmelska plats. Sedan är hon säkert hemskt ledsen över att hennes barn förvägras träffa sin moders sidas anhöriga efter att det kom in en ny kvinna. Så tror jag att det är utan att veta. Men efter det blev det så i allafall och vi backade i vår relation då mycket blev annorlunda mot när svägerskan levde. Saknar henne och barnen.
När sonen åkt följde jag med maken ut till golfbanan när han tränade i den molnfria och soliga dagen. Han spelade 9 hål och jag provade slå en chip och det gjorde inte allt för ont i nacken, skönt ett tecken till att det går åt rätt håll, att jag toppade bollen och den rullade hastigt över green istället för att landa efter ett stiligt skutt är precis som jag slog utan diskbråckena. Så dålig teknik kan jag inte ursäkta med nacken :). Väl hemma sträckte vi ut oss och vilade efter maten. Maken somnade gott i sin fatboy. Vi hade idag tänkt oss åka till Karlsborg på allsång då Lasse Berghagen är där och dagen är underbar. Men vi ändrade våra planer och äter räkor, vin och grillat inne/ ute hos Babs och hennes man. Go'kväll vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar