torsdag 11 juli 2013

Rolig men intensiv jourvecka till ända.

Ja, jourvecka 1 har varit så intensiv och så mycket att göra att hälften hade varit nog. Men min sköterska är fenomenal på hur hon roddar runt allt. Förstår inte hur hon kan och orkar då jag, som inte pendlar och inte har småbarn är helt slut efter arbetet. Telefonen ringer utan uppehåll och då vi inte har receptionist utan telefonsvarare när vi inte kan svara, så blir telefonsignalen stressande ljud för oss. Maken som kom med mjölk till mitt kaffe fixade dock bort telefonsignalen så vi kan arbeta på och sedan bara lyssna av meddelandena på den.
Det är mycket trevliga och roliga patienter vi möter dessa dagar och tacksamma. Det är kul att få uppskattning det mår vi alla gott av. I går fick både jag och min sköterska varsin fin orkidee av en av våra egna patienter. Inget man förväntar sig, men visst blir man både glad och rörd över att känna att man är uppskattad. 
Imorgon är det fredag och då är vi lediga. Hoppas på mycket sol så jag bara kan slappa och njuta innan nästa veckas jourdrabbning. Nu kommer det blir mer och mer arbetsamt allteftersom patienternas egna behandlare är borta på semester då ökar behov av akuta insatser varje vecka mer och mer. Men jag skall bara arbeta nästa vecka med sedan blir jouren nästa kollegas slagfält. Nu ska maken grilla lite entrecote till oss och sedan hoppas jag kvällen blir behaglig ute och inte alltför mycket mygg efter solnedgången. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar