fredag 19 juli 2013

Ge mig ett "S", ge mig ett "E"....

NU jäklar i bänken har jag gått på 4 veckors semester. Får hoppas att det fina vädret hänger kvar trots att fruntimmersveckan känt för sitt regn började idag. Bild nedan är från igår kväll då maken var prisutdelare på sin gamla hemmaklubb. Vi och svärföräldrarna åt Libanesisk buffe och tack för den Billingens golfklubb den var jättegod och en rolig trubadur ifrån värmland underhöll oss på kvällen.
Här är maken prisutdelare och han och farfar spelade ju en partävling ihop och de slutade 8:a och fick pris själva.
Vår jättestora fina lavendel som bara var en liten planta när vi satte den för 7 år sedan. Inte klokt vad tiden går.
Idag fick jag nästan 5 liter kantareller av min gulliga sköterska, hon och en av hennes döttrar var ute och plockade igår och eftersom de inte äter svamp så ger de mig dessa fina raringar. Har förvällt dem ikväll och de reducerades då till 11/2 liter. Ja och så priset maken tog från prisbordet igår. Han tog egentligen en svart krockodilpräglad men svärmor ville hellre ha den svarta ( och jag med egentligen) och svärfar tog den ljusa. Eftersom det inte var viktigt för mig så fick svärmor ta den svarta. De var i fint skinn och kostade 89€ modellen heter Pippa large wallet ifrån modalu.com , plåboken har många bra fack och kreditkortshållare. Kul att maken valde något som jag gillade ifrån prisbordet.
Jag hann väl bara hem ifrån arbetet så ringer sjukgymnasten och personliga tränaren och säger att det är dags för både träning och behandling, yeah yippi , nej skämt åtsido det var väldigt skönt och nu ska jag få börja springa lite lugnt sa han. Riktigt stort hurra för det :)
 Nu så, nu är det semester. Stekt kantarellsmörgås och ett glas rose i aftonsolen med far som vi hämtat hem en stund ifrån hans serviceboende. En riktigt go' kväll allesammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar