fredag 5 juli 2013

Campingförberedelser

Idag har stor del av dagen gått åt till vår kanot och camping weekend. Tur att våra vänner och framför allt Karlsborgskollegor kan detta och har saker för sådant. Vi är helt borta i utrustning för sådant. Har nu lånat sovsäckar av min nuvarande sköterska, "gastriangakök " av min förra sköterska. Tält och liggunderlag av min förra kollega och hennes make. Vi har idag provrest våra tält, handlat mat, plasttallrikar, muggar, bestick. Packningen har svält och svält, känns som om vi behöver en färja eller något liknande nu. Är nu helt livrädd att det ska vara strömt så det blir forsränning och vi ramlar i vattnet. Livrädd att skogen ska vara full av styckmördande galningar. Livrädd bli uppäten av mygg och fästningar. Bara en sådan sak som vad har man på sig? Det blir sonen och maken som paddlar och jag sitter i mitten med all packning och hoppas att man kan pressa ner campingstolar också? Hur stor är en kanot? Jag vill inte paddla med min nacke så jag sitter och " ser vacker ut" ;) mitt i packningen. Sedan ska vår vän med på detta med sina 2 barn som är kompis med vår son. Det ska såklart bli roligt och mysigt att göra detta också, men rädd är jag. Ska försöka ta bilder på det historiska som sker imorgon. Kvällen har avslutats med mat och samkväm med våra grannar och vänner hemma hos dem. Go' kväll vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar