lördag 13 juli 2013

En till underbar dag och kräftor med champagne

Ännu en fantastisk sommardag. Det känns som man har semester trots att man arbetar än.
På kvällen ringde vår son och ville hem till  mor och far igen. Vi åkte och hämtade upp sonen och hans kusiner samt åkte förbi Flemsjön så maken och kusinerna  och sonen fick sig ett kvällsdop. Sonen och kusinerna räds inte hopptorn.
Även jag lade mig och solade idag.  Så gott och skönt. Maken tränade golf och sonen var hos farföräldrarna. Som jag brukar säga " rött är också en färg" jag blir ju aldrig brun så man måste vara positiv :)
 Idag är det också 1 år sedan min fantastiska och underbara mormor begravdes. Tänker varje dag på henne. Som jag saknar henne.
Ja här är jag på kvällen iklädd Ilse Jacobsen tunika, Dubai sandaler och gamla Gucci solglasögon.
Dagen avrundades genom att vi hämtade hem min far från hans ålderboende och så åt vi svenska kräftor och drack min favoritchampagne Moet&Chandon. I bland är livet lite godare att leva och denna dag var en sådan dag man glädjs över att få vara med om. Varje dag som kommer och går är livet. Man bör oftare känna tacksamhet över det. Det är inte alltid lätt i livet men man måste ändå känna tacksamhet över alla bra och fina dagar man får som gör livet så härligt oftast.
Finns det någon godare dryck än en torr kyld bubblande champagne? Möjligen vanligt kolsyrat vatten då. En god kväll vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar