fredag 13 september 2013

Boksläpp för Isvittring

En bekant till oss har idag haft boksläpp på sin deckardebut utgiven av Frank's förlag,vi minglade runt med dryck och snittar och förutom pratade med författaren så gick vi på expedition på Skövde museum och tittade på deras utställning.
Boksläppet var på Skövde museum och det var en rolig tillställning och lite extra kul då jag inte har varit på museet i Skövde sedan det flyttade till nuvarande lokalisation, och här har det legat i 15 år!.
Skövde stad slutet på 1600-talet, ringmur var uppsatt som både skydd för pesten och kunna tulla all handel när man passerade portarna. Bodde ca 157 personer då mot nu ca 40 000 i stan och 52 000 i kommunen. Kyrkan då ligger på samma plats som nu och jag ser ju från mitt arbete ut på kyrkan. Lite kul att fantisera hur livet kunde sett ut då jämfört med nu.
Här signerar Solveig Vidarsdotter sin bok Isvittring till oss.
Ett fotoklipp ifrån dyslexiprogrammet i onsdag. Blev ett jättebra program. Kan bara lyfta på hatten för detta eminenta produktions team filmriding och Niklas Hyland som är extremt intelligent och begåvad både som yrkesmänniska och som person. Det märkte jag snabbt,inom ett par minuter. Jonathan Nilsson filmaren var en begåvning han med på kameravinklar och ljussättning ser jag i programmet. Hatten av även till Utbildningsradion och SVT 1 som köper in sådana här samhällsviktiga produktioner. Ser med spänning fram på del 2 som sänds den 18/9 på SVT 1 kl. 22.30. Annars kan man gå in på ur.se och söka på dyslexi där ligger samtliga produktioner ute och klicka på det avsnitt man vill se, men jag hoppas ju att ni även tittar på den där vi medverkar, som heter föräldraperspektivet.
Sen fick jag se dessa snälla rader läsa på dotters Instagram, lite mallig blev jag som dotter mycket riktigt gissade sig till att jag skulle bli, och så skickar jag ett extra stort tack till Jonathan Nilsson som filmade mig fördelaktigt :). Go' kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar