söndag 15 september 2013

Söndagsmode

Lite bilder från igår och idag. Denna bild är ifrån Holland och min och makens favoritrestaurang. En Argentinsk köttrestaurang. Topnotch, men i år tyvärr var jag inte med till denna en av mina favorittävlingar. Så maken och en kollega till honom var där och åt igår.
Själv gick jag och några vänner till oss ut till vår stads matstolthet. Restaurang Glädjen.
 Några av oss åt och några av oss nöjde sig med ett glas vin. Men trevligt att en liten stund mötas så här. Vi var inte ute mer än kanske 1 1/2 timme.
Babs och jag hade redan ätit hemma så vi åt inte där nere.
Idag skickade söta väninnan bilder ifrån Holland och tävlingen där. Det är väninnan på bild och maken min som kliver upp på 15's green.
Väninnan sitter med vänner och tittar på tävlingen och tar sig lite vin. Tänk om jag ändå hade varit där nu :) om inte annat för att själv köpt rätt färger på make up:n .
Maken min stegar upp på 15's tee
Idag var det även kyrkoval och då jag tycker att det är viktigt att värna om en demokratisk rättighet så väljer jag att rösta även om jag är tämligen ointresserad av valet. Men tycker bara allmänt att politiska partival ska inte förekomma i kyrkan. Kyrkan ska vara politiskt obundet och kyrkan bör endast arbeta med kyrkliga frågor.
Ovan ett Essie nagellack i färgen Madmosielle som en kollega så snyggt hade målat sina naglar i. Så efter kyrkoval cyklade Babs och jag förbi Elins Esplanad och handlade lacket på Kicks. Nedan goa Babs utanför kyrkans vallokal. Det var trängsel när vi kom in och spontant sa jag till Babs " här är mer folk än i Kyrkan" vilket väckte muntra skratt i kön. Tänkte inte på att vi var i Kyrkan :) Go' eftermiddag vänner !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar