söndag 22 september 2013

Cancerskit inlägg

Igår kom ju maken hem från Italien och han hade köpt med dessa pleasejeans i färgen "mud" helt underbart sköna och snygga tycker jag. Maken köpte även med ett par till Babs grannfrun i blådenimin. Min syster från Uppsala gillade byxorna också men det löstes genom att Gislavedsväninnan som åker från Italien idag köpte med byxorna till min Uppsalasyster. De är ju så mycket billigare där jämfört med här. Igår var det 5 år sedan min svägerska gick bort i cancer. Blir jäkligt trött på facebook där folk troligen i välvilja vill att man ska "gilla och dela" för visa sin avsky mot cancer och idag läste jag gilla och dela annars talar vi om det för din mamma! Ja, tack gör det för jag tänket inte gilla och dela sådant. Tala om det för min mamma, hon dog i cancer, tala om det för svägerskans barn vars mamma också dog i cancer. Att gilla och dela sådana skitinlägg förändrar inget för de som har cancer eller de som kommer få cancer eller deras anhöriga. Finns inte en människa som gillar cancer vare sig man delar sådana skitinlägg eller inte. Ska man göra något se till att skänka ett bidrag någon gång till en seriös forskningsirganusation. Det gör möjligen en skillnad i det långa perspektivet. Lägg ner alla dessa gilla och dela grupper, det hjälper ingen och inget!!! Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar