tisdag 17 september 2013

Halvtrist tisdag

I går natt var det premiärsläpp på ett tv spel GTA IV, sonen hade förbeställt och förbetalt. Hade man gjort det fick man igår midnatt hämta ut sitt spel. Shit pommesfrites, har folk inget för sig? Det var hur lång kö som helst mitt i natten för att hämta ett spel. Jaja inte undra på att både sonen och jag var trötta och urslag idag.
Här är vi nästan framme i kön. Kan väl inte klaga för mycket. Sonen var reptilsnabb när dörrarna till köpcentret låstes upp och sprang bra så vi hamnade typ som 5-6:e person i kön. Så för oss gick det relativt snabbt. När jag kom hem hade jag från i somras och en vägtull i somras på 24kr missat att betala detta. Jomen fint då kom räkningen på 524kr, de tar alltså 500kr för försening av en väggtull på 24kr är det rimligt?? Speciellt när man betalar skatt i Sverige, vägskatt, bränsleskatt mm. Jag blir så j- la tokarg det är ju ett personrån av vägverket. Får blodstockning så förbannad blir jag.
Maken skickade en bild från Italien och Turin och Juventus hemma arena. Vädret ser fint ut. Här hemma blev det plötsligt höst. Jättekallt fick ta vantar och tjock jacka i morses när jag cyklade till arbetet. 
Ja idag har varit en dag med mest
Motgångar och tråkigheter, bankdosa låst och gick inte ringa och få hjälp av banken då jag inte hade någon telefonkod sedan hem till förbannade missad vägtullsavgift på 24kr som blev till 524kr, lägg till kyla på det och när man kommer hem är det golfträning för sonen och hungriga är vi. Hem efter golfträning, ja då är sonens Iphone borta. Ilska och frustration, telefonen hittas dock. Laga mat till sonen för jag gick över till grannarna och åt, efter det läxläsning inför historiaprov, ingen rolig dag. Man upplever det ju också mer illa när man inte är utvilad. Nedan hotellet maken bor på i Turin. Inklämt mellan en bilverkstadbutik och en billighetsmatkedja. Inte så fancy men helt ok standard enligt maken. Imorgon på Svt1 kl. 22.30 är andra delen av dyslexiprogrammet. Jag vet inte om eller hur mycket vi medverkar i det men det är ändå fortsättning på förra veckans program men nu ställs frågor till forskare och ansvariga mer som jag förstod det på programingressen. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar