onsdag 18 september 2013

Servicedag

Idag har det varit en fixardag. Bilen lämnades på service, det är mycket bilutgifter nu. Mekanikern sa när jag hämtade bilen att bromsklossarna bak måste bytas, så jajamän bara boka ny tid till det om en vecka.
Var och åt väldigt god lunch med min avlidna svägerska mormor på inredia och vi hade en bra och fin eftermiddag tillsammans. Inredia ligger i Tibros gamla skjortfabrik. Väldigt fräscht inrett.
Här är min avlidna svägerskas mormor. Svägerskans mormor och jag har ordnat med vad som ska göras efter att mormor gått bort någon gång i framtiden. Detta för svägerskans barns skull. Mormodern får till sin stora sorg inte träffa svägerskans barn tyvärr och det är en stor skam tycker jag. Mormodern har förlorat sina 2 egna barn i en hemsk cancersjukdom som är ärftlig. Båda mormoderns döttrar gick bort unga vid 19 år och 46 år ålder. 46 åringen var svägerskans mamma och svägerskan själv var då märkt av sin egna cancersjukdom vid sin mors begravning. Svägerskan var själv 32 år precis fyllda när hon gick bort. Hon efterlämnade då 2 barn i åldrarna 6 år och 8 år. Svägerskans yngre syster avled i cancer när systern var 14 år. Så stackars mormor har förlorat båda sina 2 egna döttrar och 2 barnbarn och nu får hon inte träffa sina enda barnbarns barn. Jag blir så ledsen över det. Mormodern har varit hemskt drabbad av att förlora sina familjemedlemmar och är så ledsen över att inte få träffa sina enda barnbarns barn. Varför får inte mormodern träffa dem då? Ja, pappan har gått vidare i sitt liv precis som han borde göra men i hans nya familjeliv finns inte utrymmet för det tidigare livet så pappan har sagt nej till att barnen och mormodern har kontakt.
Historiaprov i morgon för sonen om stenåldern och egyptens högkultur. Jag och sonen älskar historia men eftersom sonen har dyslexi får jag läsa högt ur böckerna varje gång och varje läxa och sedan förhöra honom på det. Helst ska han förhöras muntligt men historialäraren har sagt att han skall få skriva provet. Vi låter det ske så första gången sen får jag ta diskussionen med lärararen efter provet hur sonen bäst kan prestera på den nivå han har kunskapen. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar