fredag 27 september 2013

Fredagen i bilder

Vaknade i morses förkyld och lite vissen, inte mycket men ändå skönt att man har ledig dag då. Min sköterska och en av hennes söner kom på besök och åt lunch med oss, det var mysigt men hon hade på morgonen varit på folktandvården  med ett av barnen hennes för att laga en tand på sonen. Hon pratade med en fantastisk sköterska( en top of the line) där men blir extremt dåligt bemött av tandläkaren de var hos. Han sa till min lugna och försiktiga sköterska " du där i hörnet är tyst"!!!  detta när min sköterska pratade med den gulliga tandsköterskan lite lätt. Jag som behandlare själv skäms över att någon beter sig så mot en patients anhörig. Hade jag varit chef där hade jag aldrig accepterat att någon betedde sig så. Som privatpraktiserande så hade man tappat en hel del patienter på ett sådant bemötande. Säg nu att denna negativa upplevelse hos min sköterska berättas för säg 5 människor?! Som i sin tur berättar det för 5 människor som berättar i sin tur för.... Ja ni fattar va? Eller att det kommer ut i en blogg.... Nu tänker jag inte säga vart denna i synnerligen olämpliga kollega arbetar då jag känner övrig personal som fantastiska människor och kollegor, det är väl därför det smärtar mig mer ett sådant dåligt bemötande som idag skedde, då det inte är representativt för den kliniken och att det så orättvist drabbade min sköterska.
Nåja eftermiddagen gick åt att fixa lite ärenden och handla. Vi åkte bl.a till köpområdet stallsiken för att handla en whiteboard på biltema och kängor till sonen på intersport som ligger där också.
Sedan upp till nästa handelsområde, Elins esplanad och Ica Maxi där jag träffade vår yngsta syster yster också i shoppingtagen och fast vi bor i samma stad och älskar varandra så var det ett bra tag sedan vi sågs så vi surrade på i matbutiken.
Whiteboarden köpte vi till sonen för att underlätta och struktuera dagens olika läxor och prov i veckovis så att han kan se sin veckoplanering och se exakt hur hans pluggstrategi ska se ut samt var han har olika träningsaktiviteter, även detta för att åskådliggöra hur han skall läsa sina läxor. Skolan och högstadiet är krävande och har man som sonen dyslexi tar allt pluggande längre tid så även därför är tanken att whiteboarden ska underlätta studieteknik och tidsåtgång.
 Ja utemöblerna har åkt in på sin vintersömn men vi tänker ändå äta lite grillad entrecote ikväll. Maken är makalöst bra på matlagning och speciellt på kött. Han har lärt sig på argintinskt vis att tilllaga nötkött. Han använder endast salt som smaksättning och köttet är helt täckt av vitt salt och nej...... Köttet blir inte torrt utan saftigt, mört och smakar gudomligt. Avslutar med vår trötta kissefan som ligger i sin fåtölj en meter från braskaminen som det premiäreldats i för första gången denna höst. Det gillas av KF ( katten) och matte ( mig) . Go'kväll vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar