tisdag 9 juni 2015

Längtar efter semester och sol

Ja lite komponenter från fina goodiebagen förra veckan. Kan känna sådan glädje och tacksamhet att jag fått vara en del av detta. Det är lätt ta saker för givet ibland. Precis som vi fått försaka mycket fritid och familjeliv med makens annorlunda arbete, har vi även fått vara en del av en annan värld som berikat oss väldigt. Vi har fått uppleva saker och fått saker som vi inte skulle fått göra annars. Vi har fått träffa många fina människor och fått härliga upplevelser, vi har gått på roliga tillställningar och galor. Ja, jag känner tacksamhet i stora mått. Minnen och foton gör det lätt att i tanken återuppleva roligheter. 
Vi letar nytt/nya bord till patienternas väntrum mellan kollegorna och oss. När jag gick från arbetet idag vid halv 8 tiden såg jag detta lilla ekbord i sparsmakats fönster. Får höra på arbetet vad kollegorna tror om detta i vår patienthörna. Inte lätt hitta rätt mått och rätt utseende. Sen ska ju pris vara överkomligt också. Nu längtar jag efter semester och få lite ro. Mitt arbete har varit turbulent och är så alltjämt. Måste ordna med rekrytering ny personal och det i semestertider, inte lätt alls. Det är en av utmaningarna med egen verksamhet. Inget hus står stadigare än den svagaste byggstenen och bra personal är viktigt och speciellt när man ska nyrekrytera, då man vill göra en bra rekrytering med många aspekter att grunna på. En felrekrytering kan bli väldigt arbetssamt och dyrt om det inte fungerar. Vill bara få det gjort och sen få vara ledig med sol och värme och sedan ha fokus på verksamhet och drift i höst istället för fundera över hur man löser månad för månad, det är slitsamt och utöver det hålla verksamhet igång som är kul men stundtals kräver det sin man/kvinna. Alla mynt har två sidor och så även livet i stort och smått. Att hitta en balans mellan kul/tråkigt, lustfyllt/olust  det är viktigt men ack så svårt.Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar