onsdag 10 juni 2015

Livets cykler, upp och ner

Är glaset halvfyllt eller halvtomt? Svår fråga. Men som för allt och alla går livet upp och ner i cykler. Man kan lägga sitt fokus på eländet eller hitta ljusglimtarna. Ibland lättare sagt än gjort. Men jag försöker att se små saker som är bra eller roliga varje dag. Helst 3 stycken för att hjärnan ske se mönstret. Det positiva/ roliga och ha det som fokus. Vill inte rabbla upp det tråkiga och ha det på hjärnan när jag lägger mig. Mina 3 bra feelings idag blir 1) sol och varmt, 2) ett mysigt stopp med väninnan på rådhuset efter en intensiv arbetsdag 3) en värmande kommentar från fina Anna på FB. Simple as that! Jag hittar fler bra saker eller dåliga om det är det jag vill, men vill inte :) 3 saker är lagom för hjärnan att se mönster och dåligt vill jag inte se, jag vill inte heller bli ett offer för omständigheter, jag vill växa trots omständigheter, uppväxt eller barndom. Säger inte att det alltid är lätt, för vi prövas alla och ibland är man inte lika stark utan lättare då lyssna in negativa saker. Men som med all träning... Ju mer du tränar dessto bättre brukar man bli bra på det man utövar. Så vad vill du träna på? Bra eller dåliga feelings? Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar