måndag 15 juni 2015

Spännande möte

Sorgen i vår stad ligger lite som en blöt filt soligt väder till trots. Men även om livet aldrig mer blir sig likt för många efter det meningslösa och ofattbara mordet på flickan i vår stad så går livet för oss andra vidare med glädjeämnen och planer inför sommaren. Det föringar inte den grymma händelsen som hände här och som tydligt ses i vår stad. Men vi som inte är direkt berörda av en personlig relation får inte bli skamsna över att vi i det ofattbara både känner skratt, lust och glädje. Vi är också påverkade och sorgsna men ondskan ska inte skrämma oss eller ta ifrån oss glädje, ondskan har gjort sitt. Så min lilla glädje idag är en möjlig och eventuell pilotstudie i compliance i apnebehandling. Kanske inte ens blir av, men ett intresse finns hos aktörer och undertecknad samt Somnomed. Men vi går vidare med planeringen och nytt möte efter semestern. Det är mycket att få till, etisk prövning, material, metod. Handledare mm. Är jättekul och faktiskt lite pirrigt. Fixar jag det? Kan jag verkligen producera något vetenskapligt hållbart, hur ska jag kunna skriva en vetenskaplig faktatext på engelska? Många bitar innan man ens kan börja och kanske det inget blir som sagt. Men idag glädjs jag åt möjligheten och sätts upp min dagliga må bra feelings lista innan jag ska somna. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar