torsdag 25 juni 2015

Usch vilken dag...

Idag ingen kul dag i guldgruvan. Allt som innehöll en elektronisk komponent strulade såsom datorer, behandlingsstol, utrustnimg.... 1 vecka kvar till semester... Låt den gå snabbt. Trösthandlade på vägen hem från arbetet. En stickad tröja 2 val, laxrosa-beige, allt jag har är beige eller marinblått. Frågade en expedit om råd på färgval rosa-Beige. Hon tyckte beige :) jag svarade " rätt svar, jag gillar beige  men funderade på bli " Wild and crazy"och ta laxrosa. Men nej, beige det blev igen... Maken säger ännu en beige medans vänninan brukar säga" vilken skräll, marinblå....)
Väl hemkommen en tur på berget med maken och en kär vän till oss. Därefter denna sunkiga torsdag tröstade väninnan och jag oss med en flaska kyld champagne a'la vardag( det är ju ändå torsdag och nästan semester) hon hade varit på en ung släktings begravning och jag hade en pissig dag på arbetet. Tja köpte semesterpresent till de anställda som jag missade att ta emot när frakt kom så det packades upp 2v för tidigt av personsl och fick då överlämnas lite snöpligt tidigare. Men tack kära personal och bra arbetat och vila nu upp er och ha en fin sommar för i höst väntar nya äventyr för oss alla. Min ordinarie sköterska börjar hos min forna kollega och hennes sköterska. Fina människor alla 3 och duktiga människor. All lycka och välgång till er och ert team, ni kommer bli ett stålmannateam tillsammans. Själv ska jag se till att utvecklad och gå vidare med nya och gamla mål. Precis som jag alltid har gjort. Tristess är tufft och är det något jag lärt mig under alla år som yrkesmänniska och privatperson så är det nämligen den kloka devisen" rid inte en död häst" precis, för det blir inte bra och det fungerar inte. Ramlar du av hästen, så upp i sadeln direkt. Både i livet och på riktiga hästryggen. Det vet jag från mina år dom hästmänniska och ridlärare. Samt att jag lärt mig att visa tacksamhet om du kan vara kritisk. Människan har i allmänhet svårt med det första verbet i förra meningen. Go'kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar